Neil Harvey - Befriet

NEIL HARVEY

GÆSTETALER: NEIL HARVEY

Søndag d. 24. marts 2024 havde vi besøg af pastor Neil Harvey fra Wales. Han er tidligere præst i en af Equippers kirkerne syd for London. Nu bor han med sin danske kone Karen i Kolding, hvor de underviser på ACTS Academy (Apostolsk Kirkes højskole). Neil kom til tro på Jesus som 28-årig, mens han var i fængsel. Han havde været involveret i narko- og bandemiljøet og havde nået bunden af sit liv da Jesus greb ind.

Neil ønsker at stille sin livsberetning gratis til rådighed for os. Du kan derfor downloade den her nederst på siden.

Hans tidligere præst og mentor Peter Prothero skriver sådan her om Neil Harvey.

"Neil er et af disse uforglemmelige mennesker, som efterlader et indtryk hos dig, når du møder ham. Hans oprigtighed er afvæbnende. Hans latter er smittende. Han har kendskab til tingene. Ting vedrørende livet, hvordan mennesker føler indvendig, hvad der virkelig har betydning.

Han har omsorg for mennesker. Hans længsel efter at se de mennesker, som samfundet ikke regner for ret meget, finde håb, tilgivelse og en ny begyndelse, er inspirerende. Hans historier om virkelige mennesker og virkelige steder får mig til at le og græde på samme tid. Han er også beskeden. Han er tilbageholdende med at fortælle om mange af de mirakler, han har set gennem sin tjeneste, så at Jesus kan blive mere tydeligt åbenbaret.

Hvis du kommer til at tilbringe tid sammen med ham, går du derfra med en tro på, at livet kan blive bedre, og at dit liv virkelig har betydning.

Forstår du, Neil ved virkelig, hvad det vil sige at ramme bunden og ikke have nogen steder at gå hen og derefter se sit liv blive fuldstændig vendt omkring. Hans historie vil røre dig. Den vil udfordre dig. Mest af alt håber jeg, den vil forvandle dig. Når du først er gået i gang med at læse denne bog, vil du have svært ved at lægge den fra dig. Jeg udfordrer dig til at begynde med at læse den. Den vil forvandle dit liv."