Hold dig informeret

SKRIV DIG OP

Modtag vores nyheds-email

* indicates required

Vi sender mails ud et par gange om måneden.

Vær opmærksom på, at hvis du har en G-mail (eller andre webmail systemer), så kan vores nyhedsmail havne i din "Promotion" eller Spam-bakke. Træk den ind i din Indbakke igen.

"The Breakthrough Sessions" med Andrew iszokun

Fra 25.-28. april får vi besøg af pastor Andrew Izokun fra Nigeria.

Han leder kirken “Glorious Rehoboth Global Ministry”* i Delta State, Nigeria.

Hans internationale tjeneste har bredt sig gennem især WhatsApp, hvor han hverdag skriver udfordrende og opmuntrende andagter under titlen ”Warefare Daily Devotional”. Han beskæftiger sig meget med bønnens kraft og frihed gennem proklamationen af Jesu sejr på korset over alle slags ondskabsmagter. Han har rejst og prædiket i USA, Uganda og flere andre lande i Afrika. Inden han besøger os, har han møder i Portugal.

*Navnet Rehoboth henviser til 1. Mosebog 26,22 hvor Isak navngiver sin brønd Rehobot med ordene: „Endelig har Herren givet os plads, så vi kan brede os i landet.”

Power Weekend med Peter Skov

22.-24. september havde vi en fantastisk weekend med undervisning og forbøn ved Peter Skov, Valby, og hans team. Peter kom til tro på Jesus i sine unge gymnasieår, hvor han søgte efter mening og åndelige svar. Han går altid helhjertet ind i alt hvad han gør, så han blev en "on-fire" evangelist - inviterede venner med i kirke og fortalte frimodigt om sin tro.

Sidst i 90'erne plantede han sammen med sin kone Mona "Jesus Kirken" i Ringkøbing. De arbejdede hårdt for at skabe en solid kirke og et godt fællesskab for byen. Det førte til, at Peter inviterede helbredelsesprædikanten Charles Ndifon fra Nigeria til at komme og afholde møder i byen. Et mirakel ved et af møderne blev dokumenteret i tv-programmet "Åndernes Magt" - og det førte til en opvågning i hele landet omkring miraklernes mulighed i Jesu navn.

Nogle år senere måtte kirken dog lukke. Peter Skov fortæller ærligt og sårbart om de kriser og nedture der fulgte. Om jagten på en kirke og et fællesskab, der virkelig kunne gøre en forskel og kalde tusinder til tro. Under corona-krisen i 2020-2022 fordyber han sig i undervisning om mirakler og udfrielse fra dæmoniske kræfter, og han fascineres af ganske almindelige mennesker, gadeprædikanter, der beder for folk på åben gade - og miraklerne sker på stribe!

Han har selv oplevet at blive befriet af dæmonisk indflydelse og tilbyder forbøn og udfrielsessessioner for enhver som har behov. Mest af alt ønsker Peter Skov at hjælpe den "almindelige" kristen til at forstå, at han og hun har adgang til den samme kraft i troen på Jesus.

Januar-marts 2023

"Det Målrettede Liv" kampagne 2023

Horsens Frikirke er lige nu i gang med kampagnen 40 Målrettede Dage. Det er en lidt ældre sag fra Saddleback Church i Californien og pastor Rick Warren, men undervisningen er super-god og konceptet fungerer endnu!

Dem der har lyst til at være med læser bogen "Det Målrettede Liv" og er delt op i LifeGroups (hjemmegrupper), der mødes en gang om ugen i kampagnens forløb og taler om de ting, vi lærer gennem bogen og søndagens prædikener.

De 5 livsformål, som bogen og materialet gennemgår er:

1) Du blev skabt til at behage Gud (#tilbedelse)

2) Du blev skabt til at være med i Guds familie (#fællesskab)

3) Du blev skabt til lighed med Kristus (#discipelskab)

4) Du blev skabt til at tjene Gud (#tjeneste)

5) Du blev skabt til en mission (#evangelisation)

13. februar 2022

Vi fejrede 5-års jubilæum for Helle og Orla Møller. Ny ledelse indsat.

Kirkens supervisor Niels-Peter Hedegaard fra Åbenkirke Herning var gæstetaler ved gudstjenesten og var derefter med til at indsætte det nye 'Pastoral Team'.

Det er nu 5 år siden Helle og Orla Møller blev indsat som præstepar i  Horsens Frikirke, januar 2017. Det blev fejret med en hyggelig frokost efter gudstjenesten. Ved samme lejlighed blev der sagt tak til Anna og Hendrik Franow, der nu vælger at træde ud af ledelsen efter 4 gode år.

Ved samme lejlighed kaldes nu Joan og Mikkel Højberg og Robert Nzapa til at træde ind i ledelsen sammen med Helle og Orla.

Se mere her >>

5. december 2021

Festlig gudstjeneste med julegospel og julemarked i kirken

Steffen Bay & The CC Singers skruede op for julestemningen med lækre harmonier. Efter gudstjenesten blev der solgt jule-krea og mad.

Overskuddet fra julemarked og -mad går til et brøndboringsprojekt i Mombasa, Kenya. Stemningen var god og lokalet godt fyldt. Der blev genereret næsten 3000 kr. til projektet, som vil hjælpe fattige familier i området omkring den kirke, som Robert Nzapa og UBORA Ministry har bygget.

15. september 2021

Fælleskirkelig lovsang med Arvid Asmussen og Simon Pedersen.

Omkring 120 mennesker fra forskellige kirker i Horsens og nogle fra oplandet også, var samlet i Pinsekirken på Sverigesvej for at lytte til og synge sammen med to af landets ypperste lovsangsmusikere og komponister.

Koncerten var arrangeret af kirker og fællesskaber i Evangelisk Alliance i Horsens. Halvvejs igennem aftenen kom 6 præster og ledere frem på scenen og ledte alle i fællesbøn for byens og kirkernes trivsel og voksende erkendelse af nyt liv i Jesus. Et bevægende øjeblik, hvor enhed og fællesskab blev demonstreret.