Mission - Ubora

VI STØTTER UBORA MINISTRY OG ROBERT NZAPA

Fra flygtning til missionær og menighedsplanter

Robert og Jeanin Nzapa, der kom til Danmark i 2007 som flygtninge fra DR. Congo, fik i 2018 den vision at give noget tilbage til Afrika ved at støtte kristne i den muslimsk-dominerede storby Mombasa i Kenya.

I 2019 rejste Robert til Kenya for at starte en mission og opbygge en lille menighed. Hans organisation hedder Ubora Minstry, og vi som Horsens Frikirke bakker op om arbejdet.

Vil du være med?

Du kan støtte arbejdet ved at give en gave via MobilePay til nr. 89 343 (Mrk. "Ubora").

STIFTENDE GENERALFORSAMLING 25.1.2022

UBORA Ministries Denmark, en støtteforening til missions- og nødhjælpsarbejdet i Mombasa, blev stiftet ved en generalforsamling i Horsens Frikirke i januar 2022.

En bestyrelse blev valgt, som konstituerede sig følgende måde:

Formand: Kelvin Bonde

Kasserer: Orla F. Møller

Sekretær: Segre "Jnr." Robinson

Menigt medlem: Ninna Kleis.

Projektansvarlig: Robert S. Nzapa.

Med støtte og indsamlede midler primært fra Danmark er det i 2021 lykkes at komme et godt stykke af vejen med at få opført en kirkebygning på en byggegrund, som Robert har købt i et område, der hedder Wema Center i udkanten af storbyen Mombasa.

Børnene samles i det lille skur ved siden af bygningen. Det er målet, at et bedre sted skal opføres til den voksende børneflok. Lige nu samler vi også ind til en brøndboring på grunden, så områdets beboere kan komme og hente vand ved kirken, frem for at skulle sende deres børn på en daglig tur på 4-5 km for at fylde vand i beholdere. (Se billedet forneden).

Der samles en flok på 30-40 mennesker til kirkens møder, men det er ikke let at være kirke der, for området er primært muslimsk og en voksende kirkeplantning er ikke velanset.

I foråret 2022 blev 10 unge døbt i havet ved Mombasa. Menigheden ser gennembrud og frisættelse i mennesker, der opsøger dem for hjælp.

Tak for din forbøn for kirken og dens medlemmer.

Gaver til arbejdet kan overføres via Horsens Frikirke (hvis vi har dit cpr.nr. kan vi sikre dig skattefradrag). Konto: 1569 - 0576301 (Danske Bank) - eller MobilePay 89 343. Skriv "Ubora".

Penge kan også overføres direkte til Uboras konto: 5343 0000250248

Skriv dig op og modtag nyt fra Ubora